Bestilling

Hver uge (hver 2. i lavsæson) har du som medlem mulighed for at bestille enten en hel eller halv pose grøntsager. Grøntsagerne er sæsonbestemte og kommer fra lokale økologiske leverandører. Posens indhold vil variere fra gang til gang og er typisk på mellem 6 – 12 kg. Indholdet af den kommende uges pose kan ses sidst på ugen her på hjemmesiden eller i nyhedsbrevet.

Der er desuden også mulighed for at bestille kød og løssalgsvarer.

Der bestilles ved at man overfører penge for posen og evt. løssalgsvarer til foreningens –konto reg. 7450 konto nr. 1329366 i Nørresundby Bank. I kommentarfeltet skrives der udleveringens ugenummeret og medlemsnummer således UgeXX_nrXXX (fx Uge34_nr027.)

Bestillingen foregår via bestillingsformularen, som opdateres hver uge med de nyeste varer. Derfor er det vigtigt at du bruger den aktuelle formular. Formularen finder du på hjemmesiden under nyheder, eller bare ved at klikke på linket her. Den regner også ud, hvor meget dine varer koster, så du kan overføre det rigtige beløb nemt og hurtigt.

Penge og evt. bestilling skal senest være os i hænde mandag, så banktransaktionen skal startes før fredag kl. 16:00 for at vi kan være sikre på at have dem mandag morgen. Hvis man er for sent ude med bankoverførslen kan en løsning dog som regel findes, blot skriv til bestilling@aalborgff.dk.

Afhentning

Man afhenter selv sine grøntsager om onsdagen i tidsrummet 16:00 – 18:00 i kiosken ved den gamle hovedindgang til tivoliet. Adressen er Karolinelundsvej 60, 9000 Aalborg.

📣 Undgå at gå forgæves?

Vi oplever af og til folk gå forgæves, når de skal hente deres bestilling i Karolinelund. Det er vi virkelig kede af, så her kommer nogle tips til at undgå det:
  1. Undlad at bestille om mandagen. Det kan være fristende at snige en bestilling med, hvis formularen stadig er aktiv. Det er dog ingen garanti for, at vi ikke allerede har afgivet vores bestilling til producenterne
  2. Tjek at din bestilling er gået i gennem. Når du har trykket på bestil-knappen bliver du viderestillet til en side, hvor der står ‘Tak for din bestilling!’ Når du ser denne, ved du, at din bestilling er gået i gennem. Vi sender også en bekræftelse på mail, men nogle Hotmail-brugere oplever, at de ikke får denne mail. Hotmail-brugere kan tilføje bestilling@aalborgff.dk til deres adresseliste, så er der større sandsynlighed for, at vores bekræftelsesmail når i gennem. Men det bedste er altså at sikre sig, at man ser siden med ‘Tak for din bestilling’.
  3. Tjek at du bestiller til korrekte uge. Vi prøver altid at indsætte ugetal i formularen, men dette skal gøres manuelt, og derfor får vi det ikke altid gjort. Det betyder, at vi af og til har folk, der går forgæves, fordi de bestiller til ugen, de er i ved bestilling, og ikke ugen, de skal afhente.
  4. Bestil altid gennem formularen. Skulle det ske, at din bestilling ikke er gået i gennem, men at du alligevel har betalt for den, så får du selvfølgelig bare en pose i en af de efterfølgende uger. Det er dog vigtigt at du selv går ind og bestiller den. Ellers risikerer du at gå forgæves to onsdage i træk – og det kan vi ikke have!

Poseordning


Stofposer AalborgFF2
For at gøre vores udleveringer mere bæredygtige har vi indkøbt stofposer, som vi pakker og udleverer varerne i. Dette fungerer gennem en pantordning, hvor man får udleveret grøntsagerne i posen og næste gang man henter en pose, medbringer man den tomme pose og bytter med en fyldt pose.

Det koster 100 kr. at være med i ordningen og ønsker man ikke at være med, skal man selv pakke grøntsagerne om i egen pose.

Gamle medlemmer kan tilkøbe posen ved at overføre 100 kr. til vores konto, reg. 7450 konto nr. 1329366 i Nørresundby Bank og i kommentarfeltet skrives der Stofpose-NrXXX (fx Stofpose_Nr027). Dette kan også ske sammen med anden bestilling, skriv da blot en mail til bestilling@aalborgff.dk

Skulle du på et tidspunkt flytte fra byen, eller ikke længere ønske at være en del af AalborgFF, kan du få pantbeløbet returneret ved at aflevere posen.