Frivilligt arbejde som medlem

Da vores foreningen er baseret 100 procent på frivillige kræfter, skal medlemmerne hjælpe til. Der er ikke noget krav om, hvor mange vager et medlem skal tage, men det er selvsagt nødvendigt, at fire medlemmer hjælper til ved hver udlevering.

Det frivillige arbejde kan gøres på flere forskellige måder:

Pakke- og udleveringsvagt om onsdagen
På vores udleveringsdag, onsdag, er der altid brug for medlemmer.

Hver onsdag er der to pakkevagter, der foregår i tidsrummet 14.30-16, og to udleveringsvagter, der foregår i tidsrummet 16-18. Det vil sige at der i alt er 16 vagter af to timers varighed i løbet af en måned.

Når du er blevet meldt ind som medlem, vil du modtage et link til vores vagtplan, hvor du kan melde dig på vagter.

Dagen før din vagt vil du modtage en e-mail med en udførlig guide til hvordan pakningen/udleveringen foregår, en FAQ og telefonnumre til hotlines under vagten. Er du ny vil der altid være en erfaren der hjælper dig i gang.

Hvis du vil se hvad en vagt kræver, kan du læse vores paknings- og udleveringshåndbog.

Arbejdsgrupper
Hvis du har fuldtidsarbejde og en familie som skal passes, har vi selvfølgelig forståelse for, at det kan være svært at få én af onsdagsvagterne til at passe ind i skemaet. Det skal dog ikke holde dig tilbage fra at blive medlem.

I AalborgFF har vi flere forskellige arbejdsgrupper, som varetager forskellige funktioner. Arbejdet i grupperne kan for det meste gøres hjemmefra og på fleksible tidspunkter. Ved at være med i en arbejdsgruppe siger du ikke ja til mere end de gennemsnitlige 2 timers frivillige arbejde om måneden. Du bestemmer selv hvor meget ansvar og engagement, du vil lægge i projektet, og hvad du har lyst til at bidrage med.

Har du lyst til at være en del af en af nedenstående arbejdsgrupper – eller bare få mere at vide om arbejdsopgaverne, så tag endelig kontakt til tovholderen for den pågældende gruppe!

Indkøbsgruppen
Gruppen står for at skabe og holde kontakt med leverandørerne, bestilling varer hver uge og udvide vores sortiment af fødevarer.En konkret opgave kan være at bestemme ugens udvalg af fødevarer, samt bestille varerne hjem. Alt efter hvor mange medlemmer, der er med i gruppen, vil det foregå én gang hver til hver anden måned.Indkøbsgruppen kan kontaktes på indkoeb@aalborgff.dk og Marlene Nielsen er tovholder
Kommunikationsgruppen
Gruppen står for den interne og eksterne kommunikation.En konkret opgave kan være at stå for at skrive vores ugentlige nyhedsbrev og opdatere vores hjemmeside. Alt efter hvor mange medlemmer, der er med i gruppen, vil det foregå én gang hver til hver anden måned.Kommunikationsgruppen kan kontaktes på kommunikation@aalborgff.dk